Umetničke aktivnosti

Ponedeljak: Mesimo hleb. Marljive dečije ručice mese testo i oblikuju svoj hlebčić. Tu bude raznih oblika, neko pravi puža, neko kućicu, neko ježa, neko napravi jedan hlebčić i za batu, neko napravi lopticu… Deca imaju priliku da se izraze i da naprave ono što u tom momentu žele. Nakon ukrašavanja semenkama golice, suncokreta i lana, hlebčići se slažu na pleh i nose u rernu na pečenje. Prostorom se širi opojni miris, a deca jedva čekaju da vide kako njihov hlebčić izgleda nakon pečenja. Kada se vreme boravka sa nama privede kraju, deca ih pakuju u kesice i nose sa sobom kući. DSC_0503.

Utorak: Slikamo tehnikom „mokro na mokro“. Slikamo vodenim bojama na mokrom papiru uz priču o patuljku Skituljku. Ova tehnika pruža slobodu pokreta i doživljaj mešanja boja. Slikanje na mokrom papiru na dete deluje imaginarno i opuštajuće, podstiče dečiju kreativnost i maštu. Deca sama otkrivaju kako od osnovnih boja (žuta, plava i crvena) nastaju ostale boje spektra.

mokoro na mokro1

Sreda: Modelujemo i radimo ručne radove. Utičemo na razvoj volje modelovanjem pčelinjeg voska, nepredene vune, ručno pravljenog plastelina, gline… Deca imaju priliku da rade sa raznim materijalima i teksturama i da upoznaju različite tehnike stvaranja. Ručni radovi (šijemo, pletemo, vezemo, filcamo/pustujemo vunu…) razvijaju finu motoriku kod dece, uče ih strpljenju, razvijaju kreativnost i odlična je priprema predškolske dece za pisanje. Sat vremena ručnog rada zamenjuje 3 stranice pisanja slova.

Rad u sobi

Naše pastele su napravljene od prirodnog pčelinjeg voska i posebnog su oblika, izgledaju kao male pločice, prilagođene dečijoj ruci. Pločice sa različitim rubovima i različito širokim površinama omogućavaju da se dete ne usredsredi samo na crtu već i na doživljaj same boje. Sa pločicama se crta bezbrižno, a svaka igra sa ovakvim bojama se za dete završava lepim crežom i time ono nije opterećeno konkretno zadatom formom.

DSC_0536.

Četvrtak: Pričamo sezonsku bajku u delovima, a nakon nekoliko nedelja, kada završimo jednu epohu, organizujemo lutkarsku predstavu po radnji ispričane bajke. Valdorfska pedagogija veoma mnogo značaja pridaje pričanju bajki i lekovitih priča. Nešto osnovno o uticaju pričanja bajki i priča na detetovo odrastanje i problematično ponašanje možete pročitati ovde.

maliprinc

Petak: Brinemo o igračkama. Ovo je dan rezervisan za popravljanje, šmirglanje i premazivanje drvenih igračaka lanenim uljem. Ušivamo i punimo vunom lutke i pletene životinjice. Deca se uče određenom redu i odgovornosti prema svojim stvarima, uče se čuvanju i poštovanju.

11037764_816238398463971_4860427539716754950_n (Medium)

Kao što imamo dnevni ritam, tako imamo i ovaj nedeljni ritam aktivnosti. Ritam je izuzetno važan jer detetu daje osećaj sigurnosti i izvesnosti, omogućuje mu da se oseća zaštićeno, sigurno i prijatno.